Sağlık

Su diyeti nedir? Su diyeti nasıl yapılır? Su diyetini kimler yapabilir?

Son zamanların en bilinen diyetlerinden biri olan su diyeti, gün içinde bol su ve sıvı içecekler dışında hiçbir besin alınmaması üzerine kuruludur. Fazla kilolarından kurtulmak isteyen vatandaşlar su diyetinin ne olduğunu ve nasıl yapıldığını merak ediyor. Peki, Su diyeti nedir? Su diyeti nasıl yapılır? Su diyetini kimler yapabilir? Detaylar burada…

SU DİYETİ NEDİR?

Su diyeti gün içinde bol su ve sıvı içecekler dışında hiçbir besin tüketilmeyerek etkisini gösteren bir diyet türüdür. Bununla ilgili yapılan araştırmalara göre soğuk su tüketildiğinde vücut fazladan kalori yakar ve böylece suyun sıcaklığı vücut sıcaklığıyla birebir aynı olur, bu durumda kişinin daha hızlı ve kolay kilo vermesini sağlar.

Günlük hayatta ihmal edilen su tüketimine ve yeterli su alımına katkı sağlayan bu diyetle birlikte böbrekler çok daha fazla çalışarak toksinlerin vücuttan atılmasını sağlar. Ayrıca eklemlerin ve özellikle omurganın korunmasına yardımcı olur. Bu sayede su, tansiyonu eşitleyerek vücut ısısının dengelenmesine de katkı sağlar. Ancak yine de su diyetinin bir uzman kontrolünde yapılması önerilir.

Vücut üzerinde detoks etkisi olan ve kalori yakmak için büyük fırsat sağlayan su diyeti günde en az 2 litre su veya sıvı alımı ile uygulanır. Tokluk hissi veren suyun yanı sıra kan basıncını normal seviyelerde tutmak ve gerekli besinleri tüketmek için alınan farklı sıvı içeceklere de dikkat etmek gerekiyor. Uzmanlar, sadece su içerek su diyeti yapmanın son derece israf olduğu konusunda uyarıyorlar. Bu nedenle aşırı sıvı tüketimi ile birlikte sıvı içeriği ve besin değeri yüksek besinler öğünlere eklenmelidir.

SU DİYETİ NASIL YAPILIR?

Vücutta detoks etkisi yaratan ve kalori yakımını hızlandıran su diyeti, günlük en az 2 litre su veya sıvı tüketimi ile uygulanır. Tokluk hissi veren suyun yanı sıra kan basıncını düşürmemek ve gerekli besinleri alabilmek için tüketilen diğer sıvılara da dikkat edilmelidir. Sadece su tüketerek diyet yapmanın son derece israf olduğu konusunda uyarıda bulunan sağlık uzmanları, öğünlere bol sıvı eklenmesinin yanı sıra sıvı içeriği ve besin değeri yüksek besinlere de yer verilmesini öneriyor. Kısa süreli su diyetinde sabah uyandıktan sonra içilecek bir bardak limonlu ılık su güne enerjik başlamak ve metabolizmayı çalıştırmak için son derece faydalıdır. Limon, içerdiği C vitamini sayesinde hücreleri serbest radikallerden korur ve kalp ve damar hastalıklarını önler. Ayrıca içeriğindeki polifenol antioksidanlar sayesinde vücuttaki leptin hormonu üretimini dengeleyerek kilo alımını azaltır ve açlık dürtüsünü bastırır. Diğer öğünlerde ise vücudun ihtiyacı olan besin öğelerini atlamamak için alınan besinlere önem vermek gerekir. Su ve lif içeriği yüksek taze meyvelerin diyete dahil edilmesi gerekli vitaminlerin alınması açısından fayda sağlar.

SU DİYETİNİ KİMLER YAPABİLİR?

Vücudunda detoks etkisi yaratmak isteyen ve forma girmek isteyen bireyler bu diyeti tercih edebilirler. Sağlıklı bir vücut için su şarttır. Günde en az 3 litre su tüketilmesi gerektiği bugün uzmanlar tarafından onaylanmıştır.

haber-karasu.xyz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu